Nagyvállalati típusok – működési stratégiák

  • Gábor Nagy MTA RKK ATI Békéscsabai Osztály
Kulcsszavak: nagyvállalatok, exportérzékenység, hozzáadott érték, ágazati típusok, területi típusok

Absztrakt

A hazai gazdasági és területi szakmai fórumokon, de magánbeszélgetésekben is gyakran felvetődik a magyar gazdaság állapota, szerkezete. Gyakorta hangoztatott vélemény, hogy az ország gazdasági fejlődésében kulcsfontosságú szerepet betöltő, meghatározóan külföldi tulajdonú, vámszabad területeken letelepedett nagyvállalatok tevékenysége következtében duális gazdasági struktúra alakult ki az országban. A tanulmány – egy nagyobb, a Gazdasági Minisztérium részére készített elemzés részeként (Területi szerkezetváltási típusok Magyarországon) – arra tesz kísérletet, hogy a termelő nagyvállalati kör elérhető adatainak elemzésén keresztül választ adjon a felvetett kérdésre. Kulcsfontosságú elemeknek tartottuk az ágazati sajátosságok bemutatását, az exportérzékenység, valamint a hozzáadottérték-termelés vizsgálatát a hipotézis igazolására.

Szerzői adatok

Gábor Nagy, MTA RKK ATI Békéscsabai Osztály

tudományos főmunkatárs

Megjelent
2002-06-01
Hogyan idézzem?
Nagy, G. (2002) Nagyvállalati típusok – működési stratégiák, Tér és Társadalom, 16(2), o. 41-52. doi: 10.17649/TET.16.2.848.
Rovat
Tanulmányok