A vállalkozási hajlandóság elemzése a kiskereskedelmi és vendéglátó vállalkozások példáján a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben

Szerzők

  • Erzsébet Péter PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa
  • Beáta Fehérvölgyi PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa
  • Zoltán Birkner PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.23.2.1241

Kulcsszavak:

Balaton, kiskereskedelem, vendéglátás, átalakulás, vállalkozások

Absztrakt

A gazdaságban az elmúlt évtizedekben végbemenő szerkezeti átalakulásból és az üdülési szokások megváltozásának hatásaiból kiindulva a mai vállalkozók motivációit, problémáit és piacmegtartó erejét tárja fel a tanulmány. A mikro, kis- és középvállalkozói réteg jellemzőinek feltérképezése során arra kerestük a választ, hogy a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben jelen lévő gazdaságszociológiai folyamatok hogyan befolyásolják sikerességüket. A turisztikai desztináció fejlődését, az életminőség javítását és a balatoni identitás növelését segíthetik a vállalkozások önfoglalkoztatással, munkahelyteremtéssel. Ehhez azonban nélkülözhetetlen a térségi összefogás és az itt élők együttműködése.

Szerző életrajzok

Erzsébet Péter, PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

egyetemi adjunktus

Beáta Fehérvölgyi, PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

egyetemi tanársegéd

Zoltán Birkner, PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

egyetemi tanársegéd

##submission.downloads##

Megjelent

2009-06-01

Hogyan kell idézni

Péter, E., Fehérvölgyi, B. és Birkner, Z. (2009) „A vállalkozási hajlandóság elemzése a kiskereskedelmi és vendéglátó vállalkozások példáján a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben”, Tér és Társadalom, 23(2), o. 171–191. doi: 10.17649/TET.23.2.1241.

Folyóirat szám

Rovat

Gyors ténykép