Interkonnektivitás, új média és digitális identitás a regionális kutatásban. Koncepcionális megközelítés ajánlásokkal

Szerzők

  • Fehér Katalin Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpont

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.29.4.2720

Kulcsszavak:

interkonnektivitás, új média, régió – digitális identitás, regionális identitás

Absztrakt

A tanulmány átfogó javaslatokat fogalmaz meg a regionális kutatások számára az interkonnektivitás, az új média és a digitális identitás témakörében – társadalomtudományi megközelítéssel. Célom bemutatni azokat a trendeket és forrásokat, melyek együttesen szoros átfedést mutatnak a megjelölt témakörökben és kijelölni a vizsgálatokhoz szükséges alapfogalmakat, jelenségeket. A munka először az interkonnektivitás és a digitális ökoszisztéma alappilléreit vizsgálja, alkalmazva az információs és hálózati társadalom kapcsolódó forrásainak kiemelt következtetéseit, majd az új média vonatkozó, aktuális trendjeiről adok rövid betekintést, megemlítve az augmentálódó és virtualizálódó környezetek egyes feltörekvő innovációit térbeli kontextusban. A regionális és lokális digitális identitás kutatási lehetőségeit ez alapján definiálom, kiemelve a földrajzi-társadalmi (geo-social) média és az online kontextuális beágyazottság szempontjait. A kulcskérdések, a legfontosabb fogalmak és trendek összefoglalása mellett a tanulmány végül ajánlásokat fogalmaz meg a jövőbeni regionális kutatásokhoz: mely vizsgálati területek, eszközök és módszertani megfontolások váltak megkerülhetetlenné.

Információk a szerzőről

Fehér Katalin , Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpont

tudományos főmunkatárs

##submission.downloads##

Megjelent

2015-12-01

Hogyan kell idézni

Fehér, K. (2015) „Interkonnektivitás, új média és digitális identitás a regionális kutatásban. Koncepcionális megközelítés ajánlásokkal”, Tér és Társadalom, 29(4), o. 27–41. doi: 10.17649/TET.29.4.2720.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok