Van-e jövője a belvízi közlekedésnek Kelet-Európában? A technológiai, gazdasági, környezeti kihívások és a lehetséges válaszok

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.21.4.1138

Kulcsszavak:

belvízi közlekedés, gazdaságtörténeti kategória, éghajlatváltozás, hajózási módok

Absztrakt

A folyóvízi közlekedés természeti feltételei Kelet-Európában rosszabbak, mint Nyugat-Európában, de jelentősége az áruszállítás terén a Duna-völgyben és Oroszországban az 1980/1990-es évekig nagy volt. Az utóbbi két évtizedben viszont összeomlott a vízi áruszállítás. Kérdés, hogy a hajózás dekonjunktúrájában mi a szerepe a technológiaváltásnak és mi a gazdasági szerkezetváltásnak? Az európaizáció (az EU bővülése) hatása a nemzetközi szállítások arányának növekedésében nyilvánul meg. A belvízi hajózás jövőjét alapvetően két tényező befolyásolja. Az egyik, hogy mennyiben sikerül beilleszteni a kombinált közlekedésbe (a folyam/tengerjáró hajózás a legideálisabb), és hogy a klímaváltozás milyen mértékű változásokat idéz elő a már ma is nehezen járható vízi utakon.

Információk a szerzőről

Erdősi Ferenc , MTA RKK Dunántúli Tudományos Intézet, Pécs

tudományos tanácsadó

##submission.downloads##

Megjelent

2007-12-01

Hogyan kell idézni

Erdősi, F. (2007) „Van-e jövője a belvízi közlekedésnek Kelet-Európában? A technológiai, gazdasági, környezeti kihívások és a lehetséges válaszok”, Tér és Társadalom, 21(4), o. 39–56. doi: 10.17649/TET.21.4.1138.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

<< < 1 2 3 4 > >>