The European Social Fund and the Educational Policy of the European Union

Authors

  • András Forgács Oktatási Minisztérium

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.17.1.877

Keywords:

Európai Unió, Európai Szociális Alap, Foglalkoztatáspolitikai Irányelvek, Nemzeti Fejlesztési Terv, oktatáspolitika, humánerőforrás-fejlesztés, egész életen át tartó tanulás

Abstract

Az elmúlt néhány év során az Európai Unió felfogásában az oktatáspolitika úm. felértékelődött, a közösségi dokumentumokban az oktatást és a képzést olyan stratégiai ágazatnak tekintik, amely a humánerőforrás-fejlesztés pilléreként az Unió, illetve a tagállamok versenyképességének, kiegyensúlyozott társadalmi, gazdasági fejlődésének nem csupán előfeltétele, hanem generálója is. A tanulmány elsődleges célja annak bemutatása, hogy az Európai Szociális Alap milyen formában támogatja, ill. támogathatja az oktatási, képzési rendszerek fejlesztését, korszerűsítését. A szerző ezzel összefüggésben vizsgálja azt is, hogy az uniós csatlakozás nyomán Magyarország számára milyen pótlólagos potenciális fejlesztési források nyílhatnak meg az oktatás, képzés területein, valamint, hogy a Nemzeti Fejlesztési Terv e tekintetben milyen konkrét elgondolásokat tartalmaz.

Author Biography

András Forgács , Oktatási Minisztérium

nyugdíjas szaktanácsadó

Downloads

Published

2003-03-01

How to Cite

Forgács, A. (2003) “The European Social Fund and the Educational Policy of the European Union”, Tér és Társadalom, 17(1), pp. 131–153. doi: 10.17649/TET.17.1.877.

Issue

Section

Outlook