Város és nagyvállalat együttműködése hírnevük alakításában: Győr és az Audi Hungaria Zrt.

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.32.1.2867

Kulcsszavak:

PR, városmarketing, hírnévmenedzsment, szervezeti kommunikáció

Absztrakt

Ahogy a fogyasztási javak piacán versenyfutás zajlik a fogyasztókért, úgy versenyeznek a harmadik évezred városai a lakosokért, a befektetőkért, a nagyvállalatokért, a turistákért. E versenyfutásban nagy fegyvertény a város imázsa, jó hírneve, reputációja, ezek tudatos alakítása. Győr, a dinamikusan fejlődő város gazdasága többszöri modellváltás után az autóiparra épül, fő pillére a városban telephelyet alapító, jelentős nemzetközi nagyvállalat, az Audi Hungaria Zrt.

A kutatás célja, hogy a PR, a városmarketing, a városi és vállalati hírnévkutatás közös metszeteként új aspektusban világítson rá a közös térben levő gazdasági és önkormányzati szektor még hatékonyabb együttműködési lehetőségeire.

A tanulmányból a vállalat és város hírnévépítési folyamatáról, ezek közös mozzanatairól adunk képet, amely – az elméleten túl – a gyakorlatban is hasznosítható információkat nyújt. A hírnévelemek, a hírnév alakításának folyamatvizsgálata során azt mutatjuk be, hogyan tud együttműködésük során egy nagyvállalat és a neki otthont adó város hírnevük stratégiai alakításában szinergiákat felmutatni, ezáltal a területi tőkét erősíteni.

Szerző életrajzok

Jakab Petra , Széchenyi István Egyetem, Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola; Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

doktorjelölt, idegenforgalmi referens

Konczosné Szombathelyi Márta , Széchenyi István Egyetem, Vezetéstudományi és Szervezeti Kommunikáció Tanszék

egyetemi docens

##submission.downloads##

Megjelent

2018-03-01

Hogyan kell idézni

Jakab, P. és Konczosné Szombathelyi, M. (2018) „Város és nagyvállalat együttműködése hírnevük alakításában: Győr és az Audi Hungaria Zrt”., Tér és Társadalom, 32(1), o. 97–112. doi: 10.17649/TET.32.1.2867.

Folyóirat szám

Rovat

Kitekintés