Consumer’s Cooperation’s Trade and Economical Policy Yesterday, Today and Tomorrow
DOI:
https://doi.org/10.17649/TET.22.2.1175Keywords:
konvergencia, gazdaságpolitika, fogyasztási, szövetkezeti, kereskedelem, gazdasági növekedés, versenyképesség, szervezeti innovációAbstract
Az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezetek (az áfészek) különleges társadalmi, gazdasági képződmények. Az adott korszak viszonyai határozzák meg lényegüket. Napjainkban ezért azt hibásan, eltérő (változó) nézőpontból közelítik. A magyar fogyasztási szövetkezeti kereskedelem a rendszerváltást megelőzően komoly gazdasági, gazdaságpolitikai pozícióval rendelkezett Magyarországon, különösen a vidék lakosságának életminősége fejlesztésében, az életszínvonal fejlődésében. Meghatározó szerepe volt a kereskedelmi ellátás és ellátottság, de az agrárgazdaság, az agribiznisz tekintetében is. A politika, a rendszerváltást követően, – bizonyos tekintetben a gazdasági racionalitás fölé kerekedve – a korábbi szövetkezeti értékeket majdhogynem teljesen megsemmisítette. A fogyasztási szövetkezetek „ősi értékei", szervezeti innovációs képessége stb. eredményeként sikerült egy pozitív konvergencia folyamatot elindítani, amely hol erőteljesebben, hol kevésbé erőteljesen konvergált az aktuális gazdaságpolitika hazai prioritásaival. A szerző ennek a folyamatnak a főbb jellemzőit elemzi tanulmányában.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors wishing to publish in the journal accept the terms and conditions detailed in the LICENSING TERMS.