A kisvárosi főiskolák hallgatóinak társadalmi helyzete és életmódja

  • Ede Petrás MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet, Kecskemét
Kulcsszavak: kisvárosi főiskolák, főiskolai hallgatók, agrár-felsőoktatás, pedagógusképzés

Absztrakt

A tanulmány négy kisvárosi főiskolai kar hallgatóinak társadalmi összetételét, motivációit, lakóhelyét, mindennapi életét és jövőterveit mutatja be egy kérdőíves vizsgálat eredményei alapján. Megállapítja, hogy minden intézmény egy sajátos, a többitől lényegében eltérő helyzetű és életvitelű hallgatói körrel rendelkezik. Az azonos városban működő két kar hallgatóinak összehasonlításából arra lehet következtetni, hogy a kisvárosok csak a hallgatók mindennapi életére képesek komolyabb hatást gyakorolni, míg a jövőre vonatkozó terveik és lehetőségeik elsősorban az oktatási intézményektől figgenek.

Szerzői adatok

Ede Petrás, MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet, Kecskemét

tudományos segédmunkatárs

Megjelent
2007-12-01
Hogyan idézzem?
Petrás, E. (2007) A kisvárosi főiskolák hallgatóinak társadalmi helyzete és életmódja, Tér és Társadalom, 21(4), o. 111-129. doi: 10.17649/TET.21.4.1142.
Rovat
Gyors ténykép