A Krasznokvajdai mikrotérség lakosságának közlekedési szokásai

Szerzők

  • Lieszkovszky József Pál SZE KGK Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola, Győr
  • Szabó Szabolcs ELTE TTK Társadalom- és Gazdaságföldrajzi Tanszék, Budapest

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.23.4.1279

Kulcsszavak:

Cserehát, közlekedésföldrajz, térségi elérhetőség, falugondnoki szolgálat

Absztrakt

Hazánk periférikus térségeiben a rendszerváltozást megelőző évtizedekben – ha meglehetősen szerény mértékben is –, de elfogadhatóak voltak az életkörülmények, és nem voltak kirívóan nagy területi különbségek. Azonban ez a csekély anyagi biztonság a rendszerváltozást követő években szerte-foszlott, az ország térszerkezete pedig alapvetően átalakult. Krasznokvajda mikrotérsége azonban már sokkal korábban, még a trianoni határváltozás következtében süllyedt tartósan abba a depressziós állapotba, amelyből azóta sem sikerült kilábalnia. A térség tömegközlekedési ellátottsága magán viseli az elmaradottság jegyeit, amelynek feltárása, bemutatása és elemzése képezi a tanulmánynak a tárgyát.

Szerző életrajzok

Lieszkovszky József Pál , SZE KGK Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola, Győr

PhD hallgató

Szabó Szabolcs , ELTE TTK Társadalom- és Gazdaságföldrajzi Tanszék, Budapest

egyetemi tanársegéd

##submission.downloads##

Megjelent

2009-12-01

Hogyan kell idézni

Lieszkovszky, J. P. és Szabó, S. (2009) „A Krasznokvajdai mikrotérség lakosságának közlekedési szokásai”, Tér és Társadalom, 23(4), o. 117–135. doi: 10.17649/TET.23.4.1279.

Folyóirat szám

Rovat

Gyors ténykép