Tér és Társadalom 9. évf. 1995/1-2.



                                            Tartalom

     ENYEDI GYÖRGY              Városverseny, várospolitika, városmarketing / 1
   RECHNITZER JÁNOS             Vázlatpontok a településmarketing értelmezéséhez és
                                kidolgozásához /5
     TÖRŐ CSIK MÁRIA            Település- és területidentitás kialakítása marketing
                                eszközökkel / 17
        SZAKÁL GYULA            Az image mint a városmarketing eszköze / 25
          TÓTH ANTAL            Helyi hatalom és marketing / 33
        KOZMA GÁBOR             A városmarketing mint a helyi gazdaságfejlesztés egyik
                                lehetséges eszköze / 37
         NAGY GÁBOR             A külföldi t őke szerepe és térbeli terjedése
                                Magyarországon / 55
            KERESZTÉLY          A várospolitika változása és az el ővárosok helyzete
              KRISZTINA         Párizsban és Budapesten (1850-1949) / 83


                                        KITEKINTŐ

       PIET DAVELAAR            Az állami földbirtok-politika hatása a családi gazdaságokra
                                a hollandiai Zuiderzee projekt területén / 105
     PIRJO SIISKONEN-           A Mikkeli Vidékkutató és Képz ő Intézet / 122
        KOVÁCS TERÉZ

                                      GYORS TÉNYKÉP

POSZMIK ERZSÉBET — A gyógyszer-kereskedelem privatizációja /127
   BARTA GYÖRGYI

                                       KÖNYVJELZŐ

 A. GERGELY ANDRÁS              Budapesti hétköznapok — ünnepélyesen / 141
 A. GERGELY ANDRÁS              Térségi innováció vagy periferizálódás / 144
         NAGY ERIKA             Várospusztulás és felújítás Budapesten / 147
        NAGY GÁBOR              Kazincbarcika — Zsákutca vagy útelágazás / 149
   Tér és Társadalom 9. évf. 1995/1-2.




                TÉR ÉS TÁRSADALOM 1-2          s   1995 SPACE AND SOCIETY


                                         CONTENTS


  György Enyedi       Urban competion, urban policy and city marketing /1
János Rechnitzer      Some sketch points for the contemplation and implementation of
                      seftlement marketing / 5
 Mária Törőcsik       The creation of settlement and regional identity by marketing tools / 17
  Gyula Szakál        Image as a tool of city marketing / 25
     Antal Tóth       Local power and marketing / 33
  Gábor Kozma         City marketing as one of the possible tools of local economic
                      development / 37
     Gábor Nagy       The role and spatial spreading of foreign capital in Hungary / 55
       Krisztina      Transition of the urban policy and the situation of the suburbs
      Keresztély      in Paris and Budapest (1850-1949) / 83


                                           Szerzőink


A. Gergely András szociológus, MTA Politikai Tudományok Intézete; Barta Györgyi tudo-
mányos osztályvezet ő , MTA RKK Budapesti Osztály; Piet Davelaar szociálgeográfus,
osztályvezető, Közlekedési és Munkaügyi Minisztérium, Flevolandi Körzeti Igazgatóság,
Lelystad (Hollandia); Enyedi György akadémikus, MTA RKK Budapesti Osztály; Keresztély
Krisztina PhD ösztöndíjas, Nanterr-i Egyetem Városföldrajzi Tanszék; Kovács Teréz tudo-
mányos főmunkatárs, MTA RKK DTI, Pécs; Kozma Gábor tanársegéd, KLTE Társadalom-
földrajzi Tanszék, Debrecen; Nagy Erika tudományos segédmunkatárs, MTA RKK Nyugat-
magyarországi Tudományos Intézet, Gy őr; Nagy Gábor ösztöndíjas, SASAKAWA
Alapítvány, Győr; Poszmik Erzsébet tudományos munkatárs, BKE Mikroökonómia Tanszék,
Budapest; Rechnitzer János igazgató, Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet, Gy őr;
Pirjo Siiskonen igazgató, Mikkeli Vidékkutató és Képz ő Intézet Mikkeli (Finnország); Szakál
Gyula fő iskolai tanársegéd, Széchenyi István F őiskola, Győr; Tóth Antal politológus,
MODUS Kft., Budapest; Törőcsik Mária egyetemi docens, JPTE Közgazdaságtudományi
Kar, Pécs;




Ára: 280,- Ft