A kisvárosi főiskolák hallgatóinak társadalmi helyzete és életmódja

Szerzők

  • Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet, Kecskemét

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.21.4.1142

Kulcsszavak:

kisvárosi főiskolák, főiskolai hallgatók, agrár-felsőoktatás, pedagógusképzés

Absztrakt

A tanulmány négy kisvárosi főiskolai kar hallgatóinak társadalmi összetételét, motivációit, lakóhelyét, mindennapi életét és jövőterveit mutatja be egy kérdőíves vizsgálat eredményei alapján. Megállapítja, hogy minden intézmény egy sajátos, a többitől lényegében eltérő helyzetű és életvitelű hallgatói körrel rendelkezik. Az azonos városban működő két kar hallgatóinak összehasonlításából arra lehet következtetni, hogy a kisvárosok csak a hallgatók mindennapi életére képesek komolyabb hatást gyakorolni, míg a jövőre vonatkozó terveik és lehetőségeik elsősorban az oktatási intézményektől figgenek.

Információk a szerzőről

Petrás Ede , MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet, Kecskemét

tudományos segédmunkatárs

##submission.downloads##

Megjelent

2007-12-01

Hogyan kell idézni

Petrás, E. (2007) „A kisvárosi főiskolák hallgatóinak társadalmi helyzete és életmódja”, Tér és Társadalom, 21(4), o. 111–129. doi: 10.17649/TET.21.4.1142.

Folyóirat szám

Rovat

Gyors ténykép